KOPER DOBIL ZLATO PRIZNANJE TZS ZA NAJBOLJ PRIJAZEN IN GOSTOLJUBEN KRAJ 2017
Koper znova najbolj urejeno in gostoljubno mesto v državi V vseslovenski akciji Turistične zveze Slovenije Moja dežela – lepa in gostoljubna 2017 je Koper prejel zlato priznanje za najbolj urejen in gostoljuben kraj v državi v kategoriji večjih mest. Zmagovalce tekmovanja Moja dežela – lepa in gostoljubna, ki letos poteka že 26. zapovrstjo, so včeraj razglasili v sklopu Dnevov slovenskega turizma, ki v teh dneh potekajo v Planici. Na tekmovanje se je letos uvrstilo 86 mest in krajev, 10 kampov in šest mladinskih prenočišč ter 26 tematskih poti. Nagrade so podelili v skupno 7 kategorij, in sicer za večja, srednja in manjša mesta ter za izletniški, zdraviliški in turistični kraj. Ocenjevali so tudi mestna, vaška in trška jedra. Odlična infrastruktura, bogata ponudba in gostoljubnost naših krajev so očitno znova prepričali strokovno komisijo in vse, ki so za naše mesto glasovali v spletnem glasovanju, tako se je naš Koper ponovno odrezal kot najboljši v kategoriji večjih mest. Naj spomnimo, da je Koper lani v kategoriji večjih mest osvojil drugo mesto, prav tako pa je odlično drugo mesto lani osvojil tudi v kategoriji mestnih jeder. Sicer pa je Koper prvo mesto v kategoriji večjih mest v zadnjih letih osvojil kar trikrat (leta 2008, 2012 in 2014), leta 2011 je osvojil odlično tretje mesto v kategoriji večjih mest, leta 2013 pa sta staro mestno jedro Kopra in Titov trg osvojila tretje mesto v kategoriji mestnih jeder, medtem ko je Mestna občina Koper prejela posebno priznanje za spodbuden začetek obnove vasi Topolovec. Leta 2015 so se odlično odrezale tudi Marezige, ki so se v kategoriji vaških jeder uvrstile na drugo mesto. Poleg Kopra se je med kraji v slovenski Istri odlično odrezala tudi Izola, ki je osvojila prvo mesto v kategoriji turističnih krajev. »Zmaga Kopra v kategoriji večjih mest, nedavna osvojitev laskavega naslova Evropske destinacije odličnosti – EDEN in številne druge nagrade in priznanja, ki jih je Koper prejel v zadnjih letih, nedvomno pričajo, da se naše mesto in njegova bogata okolica razvijajo v pravo smer. Prav tako je vse to še en dokaz več, da je bila odločitev, da bo ena od strateških smernic razvoja naše občine in mesta, ki je še pred dobrim desetletjem veljalo za pretežno industrijsko, ravno turizem, še kako smela in pravilna. Pred nami je še veliko izzivov, saj nam naravne danosti in kulturno-zgodovinska dediščina naših krajev, dajejo bogat potencial«, je po razglasitvi laskavega naslova povedala vodja Turistične organizacije Koper mag. Tamara...
JULIJSKE ALPE PO IZBORU LONELY PLANETA MED 10 NAJLEPŠIH SVETOVNIH DESTINACIJ
Lonely Planet je uvrstil Julijske Alpe med 10 izbranih svetovnih destinacij za leto 2018 Julijske Alpe so tržna znamka s katero Dolina Soče in Gorenjski sosedi že 27 let skupno nastopamo na mednarodnem trgu. Zastavili smo jo leta 1990, v času rojevanja ponovnih vojn na območjih nekdanje Jugoslavije z namenom, da se kot alpska destinacija pozicioniramo kot del alpskega, torej turistično najbolj razvitega srednjeevropskega sveta. Danes so argumenti za sodelovanje drugačni, a očitno še vedno dovolj prepričljivi, da lahko skupaj ponudimo več, da smo dovolj zanimivi in bolj vidni na mednarodnem trgu. Dejstvo, da nas je Lonely Planet, ena izmed največjih referenc na področju turizma, uvrstil med 10 najbolj zanimivih in priporočljivih turističnih regij na planetu za leto 2018 dokazuje, da smo na pravi poti in da je naša skupna znamka na mednarodnem trgu prepoznavna. Več na https://www.lonelyplanet.com/best-in-travel/regions. Uvrstitve ne moremo razumeti drugače kot veliko priznanje in priporočamo, da ga vsi – regija, destinacije in posamezni ponudniki – čim bolje izkoristimo v naših tržnih aktivnostih za leto 2018. Vsi zainteresirani lahko dobijo zadevne logotipe na Turizmu Dolina Soče (na voljo za uporabo bodo po naslednjem...
LJUBLJANČANI IMAJO DO TURIZMA POZITIVEN ODNOS
Danes, 24. 10. 2017, je v Mestni hiši potekala novinarska konferenca, na kateri so predstavili rezultate letošnje raziskave o Odnosu meščanov do turizma. Že jutri sledi prva delavnica z meščani z namenom poiskati možnosti in rešitve za boljše sobivanje s turisti. Ključne ugotovitve raziskave so, da je odnos Ljubljančanov do turizma pozitiven, saj jih 91 % meni, da njegov razvoj prispeva k razvoju Ljubljane. 53 % Ljubljančanov je prepričanih, da ima skupnost od njega koristi, 32 % pa da povečanje števila turistov pomaga pri razvoju lokalnega gospodarstva. 72 % Ljubljančanov se tudi vsaj delno strinja s trditvami, da so nakupovanje, restavracije in možnost za zabavo boljši zaradi turizma, 66 % pa se strinja, da razvoj turizma prispeva k boljši kakovosti življenja v Ljubljani in da je ponudba lokalne hrane v restavracijah v Ljubljani dobra. Kar petine Ljubljančanov v mestnem jedru ne zmoti nič. Desetina Ljubljančanov in desetina prebivalcev mestnega jedra tako kot v lanskem letu navaja kot možen moteč element turizma število turistov. Kot glavni vzrok navajajo gnečo, zaradi katere je njihovo gibanje omejeno, sledijo obnašanje turistov (hrup, odpadki, povzročanje škode) in prilagajanje ponudbe ali cen turistom, izguba identitete mesta in njenih prebivalcev ter zmanjšanje kakovosti bivanja. Oddajanje stanovanj preko Airbnb je zmotilo 7 % prebivalcev Ljubljane. Med predlogi tistih, ki jih število turistov moti, se pojavljata predvsem omejevanje števila turistov ter preusmeritev turizma na dele Ljubljane, ki so manj obiskani, ter v preostale kraje po Sloveniji. Tretjina Ljubljančanov v mestnem jedru ničesar ne pogreša, kar je značilno boljši rezultat, kot v letu 2016. Preostali Ljubljančani v mestnem jedru pogrešajo več dogajanja (15 %), več zelenih površin (14 %), manj prometa (11 %) in trgovin (11 %). Med redkeje navedenimi elementi, ki jih pogrešajo, so parkirna mesta (7 %), kulinarika, bifeji in lokali (5 %), mir (3 %) ter ustreznejši odpiralni časi (3 %). Prebivalci mestnega jedra v manjši meri kot Ljubljančani na splošno pogrešajo dogajanje, zabavo in prireditve, zelene površine, klopi in wc, želeli pa bi si več trgovin, parkirnih mest in miru. Na splošno dobre štiri desetine Ljubljančanov meni, da ima turizem na značilnosti in lokalno identiteto, kulturo in dediščino mesta Ljubljane velik in pozitiven vpliv, vendar pa enako trdi manj kot tretjina prebivalcev mestnega jedra. Ne glede na del Ljubljane, v katerem živijo, približno eden od desetih navede, da je vpliv turizma slab. Približno desetina jih omeni, da turizem vpliva tudi na razvoj in urejenost mesta, na večjo prepoznavnost ter količino dogajanja in življenja. Kot všečne elemente mestnega jedra so Ljubljančani najpogosteje navedli infrastrukturo (33 %), zaprtost jedra za promet (27 %), pestro dogajanje (27 %), urejenost in čistočo (24 %). Sledijo kulinarika z bifeji in lokali (18 %), narava, zeleno mesto in Ljubljanica (14 %) ter stare in zgodovinske...
KOLESARKE BTC CITY LJUBLJANA ODHAJAJO NA ZADNJO DIRKO USPEŠNE SEZONE NA KITAJSKO
Na Kitajskem te dni poteka zadnja etapna dirka moškega World Toura, Tour of GUANGXI, v torek 24.10. pa se bo ob zaključku odvila še premierna dirka v ženskem koledarju. Na zaključni dirki ženske sezone, ki bo naslednje leto del ženskega Word Toura, bodo za ekipo BTC City Ljubljana nastopile Urša Pintar, Polona Batagelj, Eugenia Bujak, Mia Radotić, Anna Stricker in Jelena Erić. Urša Pintar Polona Batagelj, Eugenia Bujak, Mia Radotić Anna Stricker Jelena Erić Z dirko se bo zaključila dolga in najuspešnejša sezona ženske ekipe do sedaj, saj je ekipa zbrala prvič preko 1.000 UCI...
KRISTALNI TRIGLAV ZA LETO 2017 STA PREJELA ANA ROŠ IN SLOVENSKA TURISTIČNA ORGANIZACIJA
Slovenska turistična organizacija in Ana Roš prejemnika Kristalnega Triglava 2017 Priznanje Kristalni Triglav 2017 bo Društvo turističnih novinarjev Slovenije na svečani prireditve v okviru Dnevov Slovenskega turizma drevi podelilo Slovenski turistični organizaciji z naslednjo obrazložitvijo. Potem, ko je Slovenska turistična organizacija avgusta 2015 postala spet samostojna, in ji je vlada za njeno delovanje dodelila več finančnih sredstev, je doživela pravi preporod. S številnimi inovativnimi aktivnostmi doma in še posebej v tujini, je v marsičem pomembno vplivala na stalno rast obiska in seveda tudi na znatno povečanja priliva od tujih turistov. Poleg okrepljenih in inovativnih sejemskih nastopov, okrepljenega sodelovanja z najbolj vplivnimi tujimi mediji, ki so se odrazili v številnih zelo pozitivnih člankih in reportažah, je gostila v Sloveniji tudi številne blogerje in vplivneže, ki so močno vplivali na pozitivno oblikovanje javnega mnenja o Sloveniji in slovenskem turizmu v tistih državah, od koder k nam prihaja največ tujih turistov. Še posebej prek najrazličnejših omrežij pa je s svojimi izvirnimi in domiselnimi sporočili z digitalno akcijo » Slovenija, Make New Memories«) v 19 jezikih v 15 državah dosegla kar 70 milijonov potencialnih obiskovalcev. Najsodobneje prenovljeno novo spletno stran «slovenija.info« , pa je v zadnjih dveh letih kar 10 milijonov obiskovalcev z vsega sveta. Poleg osnovnega poslanstva – privabljanja tujih turistov, je Slovenska turistična organizacija pod povsod s simpatijami sprejetim geslom: »Slovenija – zelena, aktivna zdrava«, uspešno udejanjila ZELENO SHEMO SLOVENSKEGA TURIZMA, prek katere v Sloveniji že z več kot 50 zelenimi destinacijami v praksi uveljavljamo razvoj trajnostnega turizma. Prav na osnovi tega je Slovenska turistična organizacija na največjem svetovnem turističnem sejmu, na 51. Mednarodni turistični borzi v Berlinu dobila največjo nagrado za trajnostni turizem , ki jo podeljuje ugledna turistična revija National Geographic. Slovenska turistična organizacija je s številnimi aktivnostmi na področju razvoja zelenega turizma odločilno vplivala tudi na proglasitev Slovenije kot prve Zelene države na svetu. Vsi organizatorji letošnjih Dnevov slovenskega turizma pa so podelile Kristalni Triglav za osebnost 2017, ki je v letošnjem letu prispevala največ k turistični prepoznavnosti Slovenije v svetu, Ani Roš. O Ani Roš, kuharski mojstrici iz Hiše Franko v Starem Selu, je ponudnik video vsebin Netflix lani predvajal odmeven dokumentarec. Film o njenem delu in povezanosti s Posočjem je sprožil plaz prihodov gastronomskih gostov z vsega sveta. Sicer vajena gostovanj je bila deležna veliko povabil, še neznansko več pa po letošnjem januarju, ko so jo na spletišču World’s 50 Best Restaurants razglasili za najboljšo kuharsko mojstrico sveta za leto 2017. V minulih mesecih so jo intervjuvali novinarji najvplivnejših medijev z vseh celin. Njena zgodba, ki jo piše s soprogom Valterjem Kramarjem in sodelavci, je v Slovenijo in Posočje privabila številne goste, ogromno pa jih prihod...