Dolenjska – Novo mesto – popotovanje po lepih krajih
Apr18

Dolenjska – Novo mesto – popotovanje po lepih krajih

      Četica turističnih novinarjev in ekipa turistične televizije Eurotourist.tv in Gea tv je na povabilo odlične turistične agencije Kompas Novo mesto obiskala Dolenjsko in počastila 650 let Novega mesta.  Ustavili so se na 150 let stari Matjaževi domačiji na Pahi in izvedeli marsikaj o kulinaričnih in travniških dobrotah in dolenjskem kralju cvičku :). Ogledala si je tudi razstavo 650 let Novega Mesta  v  Dolenjskem muzeju. Vedno pa je posebno doživetje vožnja z Rudolfovim splavom, tokrat v družbi Primičeve Julije in pesmi Iztoka Mlakarja.. Za konec so prisostvovali otvoritvi Deželne vinoteke Grm, ki je ponudila najboljše kulinarične dobrote in vina, kar Dolenjska premore. Še eno prijetno popotovanje, ki ga bodo bralci podoživeli v napisanih zgodbah turističnih novinarjev in TV reportažah turistične tv Eurotourist.tv,  prijazne Gea tv in gorenjske televizije GTV. Posebno doživetje pa je bil sprejem pri grajski gospe Eleonori na gradu Struga. V okolici Dolenjske regije se nahaja še eden v nizu mnogih gradov, grad Struga. Grad Struga spada pod kompleks terme Krka, pobudo za njegovo obnovo pa je prevzel izkušeni zgodovinar Matjaž Anžur. Grad sedaj predstavlja značilen primer kranjske arhitekture gradov, ki sodijo v obdobje 16. stoletja. Grad Struga ima izjemno lepo lego in lokacijo, saj se nahaja neposredno ob reki Krki in sodi med najlepše spomenike na Dolenjskem. Obisk gradu vas popelje v obdobje srednjeveškega časa in bojev, opazite pa seveda tudi pridih obeh obdobij, tako renesanse kot baroka. Grad je odlično obnovljen in predstavlja mnogo različnih možnosti obiskov in preživljanja prostega časa na sami lokaciji. Njihova izbira je res pestra, saj lahko izbirate med vodenim in animiranim ogledom gradu,  različnimi športnimi veščinami, tabori in srečanji ter še mnogo drugega. Grad struga premore tudi muzej žive zgodovine, ki vas doživeto popelje v preteklost. Grad je bil sicer bolj neopazen, predvsem zaradi tega, ker se je pojavljal v senci svojega soseda, gradu Otočec, dandanes pa je po prenovi znova oživel. Deluje izjemno skrivnostno in v veliki večini ljudi prebuja vprašanje kaj skriva za mogočnimi zidovi. Grad Struga je sedaj izjemno lepo urejen in pripravljen, da prikaže delovanje in potek grajskega življenja. Ob obisku gradu, si lahko privoščite katero izmed starodavnih grajskih pojedin, ki so tudi postrežene na takšen način. Poizkusite na primer različne vrste juh, ješprenj z rebrci, pečene svinjske krače in prepelice z slanino, prekajena rebrca ali pečena kokoš ter še mnogo okusnih dobrot postreženih v glinenih posodicah ali narezane na lesenih krožnikih. Tako vas tudi kulinarike zapelje nekaj let nazaj in vam omogoči sprostitev in zabavo. Grajska gospa Eleonora Sobjeska je res prava gospa. smile emoticon Res krasno doživetje . htpp://svitar.si/grad-struga/http:/      ...

Read More
Roadshow Kitajska 2015 – predstavitev slovenskega in hrvaškega turizma
Apr16

Roadshow Kitajska 2015 – predstavitev slovenskega in hrvaškega turizma

  Roadshow Kitajska 2015 – predstavitev slovenskega in hrvaškega turizma pod skupnim sloganom »Experience Croatia, Feel Slovenia« na turističnih delavnicah v Pekingu in Šanghaju Šanghaj, 16. april 2015 – Predstavitev slovenskega turizma na Kitajskem sta v tem tednu zaznamovala dva pomembna dogodka, in sicer turistični delavnici 13. aprila v Pekingu in 15. aprila v Šanghaju. Oba dogodka sta potekala v sodelovanju med slovensko nacionalno turistično organizacijo in Hrvaško turistično organizacijo (HTZ) pod sloganom »Experience Croatia, Feel Slovenia«.   Letošnjo slovensko delegacijo na Kitajsko pod okriljem Sektorja za turizem javne agencije SPIRIT Slovenija so sestavljala sledeča turistična podjetja: Kompas, Promet T&T, Happy Tours, Turistična agencija Palma, CEATM, Jago izlet in Turkish Airlines. Turističnih delavnic se je udeležilo skupno 200 kitajskih organizatorjev potovanj in turističnih agentov. Na obeh dogodkih so bili prisotni tudi vplivni kitajski poslovni mediji.   Karmen Novarlič, vodja Sektorja za turizem: »Kitajska ohranja svetovni turistični primat po številu potovanj v tujino, t.i. outbound potovanj, s preko 100 milijonov potovanj letno in ti tokovi bodo v tudi naslednjih letih zaznamovali tudi turizem. Veseli me in posebej smo ponosni, da bo Slovenija letošnja gostiteljica drugega visokega srečanja nove platforme 16 plus 1, torej sodelovanja držav Srednje in Vzhodne Evrope ter Kitajske. Naša država bo na podlagi uspešne kandidature in pogajanj, organizirala srečanje na najvišji ravni ministrov pristojnih za turizem, prav tako bo prvič gostila predsednika kitajske nacionalne turistične administracije in kitajsko spremljajočo delegacijo ob boku dogodka Strateški forum Bled, od 31.8 do 2.9. 2015. Obisk najvišjih turističnih predstavnikov Kitajske, je za Slovenijo doslej največja priložnost za vzpostavitev trdnih partnerskih odnosov na domačih tleh. Slovenija bo kitajskega predsednika z delegacijo sprejela z najvišjimi častmi, kar bo nedvomno zaznamovalo in tlakovalo prihodnja leta uspešnega sodelovanja.« Kitajski turistični trg je med najhitreje rastočimi turističnimi trgi na svetu, kar je občutiti tudi v Evropi. Slovenija beleži rast prihodov in prenočitev kitajskih turistov, v letu 2014 smo zabeležili 21% rast v prihodih in 23,3% rast v prenočitvah v primerjavi z letom prej. Za kitajske goste, ki v Slovenijo najpogosteje potujejo v poletnih mesecih, so najbolj zanimiva predvsem slovenska mesta, z Ljubljano na čelu, kjer je zabeleženih skoraj 60% vseh nočitev, sledijo gorska turistična središča oz. naravne znamenitosti Slovenije. Kontakt: Livija Kovač Kostantinovič, livija.kovac@spiritslovenia.si, 01 58 98...

Read More
Letošnja dobitnica priznanja Pomladni veter je Jana Tolja
Apr16

Letošnja dobitnica priznanja Pomladni veter je Jana Tolja

Letošnja dobitnica priznanja Pomladni veter je Jana Tolja 15. aprila je na 2. konferenci MSP za mala in srednja podjetja s sloganom Več kisika podjetniškemu ognju, priznanje za izjemne dosežke na področju spodbujanja podjetništva prejela Jana Tolja, svetovalka župana Mestne občine Koper Borisa Popoviča. Priznanje Pomladni veter, ki ga enkrat letno podeljuje Podjetniško trgovska zbornica posameznikom, podjetjem in drugim organizacijam za njihov pomemben prispevek pri spodbujanju podjetništva in zdravega podjetniškega okolja v Sloveniji je nagrajenki slovesno izročil predsednik vlade Miro Cerar. Inovativno zgodbo sodelovanja in povezovanja različnih akterjev tako na državnem kot paradržavnem nivoju ter podjetji je vzklila iz lokalne skupnosti in se je nadaljevala v mednarodno razsežnost. S pomočjo projekta TCM (Town center managemnet) je Jana Tolja dosegla, da je Koper danes edina občina v Sloveniji, ki velja za primer dobre prakse mestnega marketinga in sodelovanja različnih deležnikov, ki so za tako uspešen projekt nujno potrebni. Razvoj ladijskega turizma v Kopru je namreč poleg turizma pospešil tudi trgovino na drobno in kot so zapisali v obrazložitvi priznanja, Jana Tolja širi veter podjetništva v ves slovenski prostor. Projekt ima prihodnost in ni muha enodnevnica....

Read More
ROKI TRAJANJA ŽIVIL
Apr15

ROKI TRAJANJA ŽIVIL

Dandanašnji, ko se življenje tako hitro odvija, se vse prevečkrat znajdemo v okoliščinah, ko moramo stvari postoriti na hitro, ko nimamo časa načrtovati, oziroma preverjati vsakega podatka posebej. Tudi pri nakupovanju in shranjevanju živil, čeprav je ravno tu še kako pomembno, da znamo prebrati nalepke, da razumemo vse kar piše na njih in da ravno zaradi tega tudi znamo pravilno izbirati. Proizvajalci in trgovci so vse bolj iznajdljivi, vse prevečkrat nam kar na lepe oči ali pa pod vplivom dobre reklame, nekako vsilijo tudi stvari, ki jih morda sploh nismo nameravali kupiti. Če so to živila, bo marsikaj romalo v koš za smeti. Žal mnogokrat tudi zaradi naše nevednosti, oziroma nepravilnega razumevanja oznak na nalepkah, še posebej če gre za rok trajanja, oziroma uporabnosti.   Da bi se izognili tudi takemu nesmiselnemu  metanju še vedno užitne hrane proč, je dobro poznati različne navedbe proizvajalcev glede rokov trajanja na živilih. Roki trajanja so označeni takole: “Uporabno najmanj do” – Označuje živila, ki z mikrobiološkega vidika niso hitro pokvarljiva. Tu gre za datum minimalne trajnosti, kjer tudi po preteku tega datuma varnost živila ni vprašljiva. Vendar pa po preteku tega datuma lahko izdelek začne izgubljati na svoji kakovosti, kar pomeni da hrana začne izgubljati okus, teksturo, vonj in hranljivo vrednost, je pa še vedno užitna. Gre za izdelke, ki so ohlajeni, zamrznjeni, posušeni (testenine, riž), konzervirani in druga živila (rastlinsko olje, čokolada itd.). Ko tako živilo odprete, upoštevajte navodila na embalaži, kot je na primer “porabiti v treh dneh po odprtju”. “Porabiti do” Označuje živila, ki so hitro pokvarljiva, kot so sveže ribe, sveže mleto meso itd. Ko tako živilo odprete, upoštevajte navodila na embalaži, kot so na primer “hraniti v hladilniku” ali “hraniti pri temperaturi 2–4 °C”, saj se bo hrana sicer hitreje pokvarila. Če tako živilo kmalu po nakupu doma pravilno zamrznete, je lahko rok uporabnosti daljši od roka “porabiti do”. Vendar morate pri tem upoštevati vsa morebitna navodila na embalaži, kot so “zamrzniti do datuma”, “porabiti do”, “iz zamrzovalnika vzeti neposredno pred uporabo” ali “pred uporabo temeljito odtajati in uporabiti v 24 urah”. Opozorila Če je hrana plesniva ali ima nenavaden vonj, takšno hrano v vsakem primeru vrzite proč, ne glede na naveden rok trajanja. Živilo, ki mu rok uporabe še ni potekel, ima pa nenavaden vonj, spremenjeno barvo ali je kako drugače spremenjeno, lahko neodprto in v originalni embalaži vrnete v trgovino in  zahtevate zamenjavo ali vračilo denarja. Pri živilih, kot so sveže pekovsko pecivo, sveže sadje in zelenjava, sol, sladkor, žvečilni gumi, osvežilne pijače ter alkoholne pijače z več kot 10 % alkohola, roki uporabe niso obvezni in jih ne boste vedno zasledili. Če bomo poznali in upoštevali...

Read More

Ljubljana, podjetnim talentom prijazno mesto

  Start:Up Ljubljana Ljubljana, podjetnim talentom prijazno mesto Tehnološki park Ljubljana in Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije sta prevzela pobudo za vzpostavitev odprte promocijske platforme Start:up Ljubljana. Na ta način bomo v mestu in v Osrednjeslovenski regiji povezali in predstavili ključne programe za aktivacijo podjetniških talentov in zagon ter rast start:up podjetij. V sredo, 22. aprila 2015, ob 14. uri bomo tudi uradno zagnali naš projekt. Na srečanju, ki bo potekalo v atriju Tehnološkega parka Ljubljana (Tehnološki park 19, II. nadstropje), bodo sodelovanje in namen projekta predstavili: mag. Iztok Lesjak, direktor Tehnološkega parka Ljubljana mag. Lilijana Madjar, direktorica Regionalne razvojne agencije Ljubljanske urbane regije prof. dr. Maja Makovec Brenčič, prorektorica za področje prenosa znanja na Univerzi v Ljubljani mag. Bojan Hajdinjak, direktor Javnega zavoda Cene Štupar Z nami bo tudi župan Mestne občine Ljubljana Zoran Janković.   mag. Iztok Lesjak, direktor                    mag. Lilijana Madjar, direktorica Tehnološki park Ljubljana                      Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije...

Read More