dr. Edward de Bono: “Ustvarjalnosti je več vrst: prva daje rezultate takoj, druga šele čez čas, a morda večje”
Jan04

dr. Edward de Bono: “Ustvarjalnosti je več vrst: prva daje rezultate takoj, druga šele čez čas, a morda večje”

Dr. Edward de Bono je preprost človek, ki se trudi izboljšati način, kako ljudje razmišljamo. Zdravnik in psiholog, se najraje predstavi kot mislec. Je vodilna svetovna avtoriteta na področju kreativnega razmišljanja in neposrednega poučevanja razmišljanja kot spretnosti. S pomočjo svojih metod uči generirati ideje, razmišljati ustvarjalno, ter uporabljati možgane na drugačen način, kot smo se jih ”učili” uporabljati. De Bono sodeluje tako z mladimi, kot tudi z direktorji največjih korporacij in svetovnimi voditelji. Napisal je preko 80 knjig, prevedenih v več kot 40 jezikov. Predaval je v vsaj 55 državah sveta, šestkrat tudi v Sloveniji. 1. Kako sami sebe vidite kot podjetnika? Sem podjetnik, ker razvijam in predstavljam nekaj novega, in zato, ker razvijam trg za to. Nisem pa podjetnik v smislu, da to financiram. 2. Kje je meja vašega poslovnega uspeha? Moja omejitev je, da ne morem vsega narediti sam. Odvisen sem od množice ljudi, ki jih moram spodbujati, da z zanimanjem širijo moje delo po svetu. 3. Katere so bile ključne priložnosti na vaši poslovni poti, ki ste jih izkoristili? Ni bilo posebnih priložnosti, te sem si moral ustvariti sam. 4. Iz katerih napak na svoji poslovni poti ste se največ naučil? Predvsem gre za eno napako. Pazljivi morate biti, komu zaupate. 5. Zakaj je ustvarjalnost pomembna za podjetje, družbo? Pomembna je, da se premaknemo naprej. Pomembna je, da rešimo težave. Dam vam preprost primer: govoril sem 500 ekologom v Kaliforniji. Imeli so problem, ker je tovarna ob reki spuščala umazano odpadno vodo, zaradi katere so trpeli ljudje nižje. To je predstavljalo težavo že 200 let. Uporabili smo eno od tehnik lateralnega razmišljanja. PO – to pomeni provokativna operacija – tovarna mora biti nižje od svojega iztoka. To zveni nemogoče. A potem so v 15-ih državah uzakonili, da mora vsaka tovarna jemati vodo nižje, ter jo vračati višje od sebe. Na to bi se lahko spomnili že kadarkoli prej, a se niso. 6. Ustvarjalnost kot temeljna kompetenca zaposlenih, jo je treba spodbujati? Zagotovo. To ne pomeni, da je vsaka ideja, ki jo imajo, dobra, nikakor ne, vendar naj se ljudje trudijo, da bi se spomnili česa novega ali kaj poenostavili, prihranili čas in stroške. To je vredno spodbujati. 7. Ali nagraditi tudi zaposlene, katerih predlogov ne moremo uporabiti? Morda ne ravno nagraditi, morali pa bi jim dati neko priznanje. 8. Ali podjetje potrebuje mentorja ustvarjalnosti? V vsaki organizaciji bi moral biti izvršni menedžer za ideje, za ustvarjalnost, oseba, ki spodbuja ostale, da imajo ideje, ki posluša ideje sodelavcev, ki usmerja pozornost na področja, kjer so potrebne nove ideje, ki je zadolžen za ustvarjalno energijo organizacije. Da, obstaja velika potreba po menedžerju za ideje. 9. Kako spodbuditi ustvarjalnost...

Read More