Sejem Alpe-Adria: Turizem in prosti čas
Jan26

Sejem Alpe-Adria: Turizem in prosti čas

Gospodarsko razstavišče (GR) v Ljubljani, med 28. in 31. januarjem, že tradicionalno vabi na osrednjo turistično prireditev v regiji, sejem Alpe-Adria: Turizem in prosti čas. Osrednji turistični dogodek regije Alpe-Jadran vključuje turistično ponudbo regije pa tudi bolj oddaljenih destinacij. Na njem se predstavlja 330 turističnih ponudnikov iz 12 držav. Letošnji poudarek sejma je na aktivnem turizmu. Pohodništvu, kolesarjenju in ribolovu se kot novost pridružujejo ekstremni, adrenalinski in urbani športi. Njihovo predstavitev z brezplačnimi predstavitvenimi tečaji bo popestrila še komisijska prodaja rabljene športne opreme v organizaciji športnega društva Alive.  Med slovenskimi razstavljavci je mogoče najti vse pomembne protagoniste v turizmu, od Javne agencije Spirit Slovenija, turističnih agencij do Turistične zveze Slovenije, Planinske zveze Slovenije, Turizma Ljubljana, Združenja turističnih vodnikov Slovenije, podjetij in institucij, ki se ukvarjajo s turizmom, ter raznih lokalnih društev, ki poskrbijo za to, da je na sejmu živo, pestro, zeleno, okusno in zabavno. Prav prek njihovih predstavitev je mogoče spoznati pisano kulturno in etnološko izročilo slovenskih pokrajin, tudi v zamejstvu, kot sestavni del turistične ponudbe. Predstavljajo se tudi tuje destinacije od daljne Indije do turističnih ponudnikov iz Avstrije, Italije, Madžarske, Hrvaške, Bosne in Hercegovine, Vojvodine, Nepala, Grčije in Tunizije. Obiskovalce po sejmu usmerjajo posebne ikone, ki ponazarjajo štiri najbolj prepoznavne tipe turista: t. i. počitnikarje, zasvojence z aktivnim turizmom, popotnike in izletnike. Organiziranim skupinam pa so na voljo turistični vodniki. Sejem je križišče in stičišče za številna strokovna srečanja in predstavitve. Že tradicionalno se na njem srečujejo turistični novinarji Fijet in Združenje turističnih vodnikov Slovenije. Bogat program obsega prek 50 različnih dogodkov: spremljevalni program...

Read More
Slovenski podjetniški peskovnik Ustvarjalnik, odprl vrata mladim podjetniškim idejam
Jan06

Slovenski podjetniški peskovnik Ustvarjalnik, odprl vrata mladim podjetniškim idejam

6. januarja 2015 je v Ljubljani svoja vrata široko odprl Slovenski podjetniški peskovnik Ustvarjalnik, ki je bil nedavno izbran med deset najbolj perspektivnih družbenokoristnih iniciativ na svetu. Ob prisotnosti predsednika države je Ustvarjalnik prerezal trak novih prostorov, katere mu je odstopilo podjetje Kompas MTS. Ustvarjalnik z vsemi svojimi aktivnostmi nudi priložnost mladim, da se naučijo, kako iz svojih veščin ustvariti vir prihodka. Namen peskovnika je, da mladim pomaga uspešno izpeljati njihov prvi projekt. Mlada ekipa Ustvarjalnika, ki na srednjih šolah po vsej državi zadnjih pet let organizira podjetniške krožke, obljublja odprta vrata vsakomur, ki ima zanimivo idejo, pa bi jo želel izpeljati, ali pa to idejo še išče. Srednješolec se ne more takorekoč nikjer naučiti, kako dejansko poiskati poslovno idejo in jo potem izpeljati. V podjetniškem peskovniku bodo mladim na razpolago vsa potrebna sredstva in pomoč mentorjev, da bodo lahko mladi razvijali svoje prve ideje. “Prispodobo peskovnika uporabljamo, ker želimo, da je to prostor za sproščene prve poskuse, ki bodo nekoč kasneje temelji za uspešen posel,” ob otvoritvi pojasnjuje Matija Goljar, vodja Ustvarjalnika. Prostore je predal njihovemu namenu predsednik države, Borut Pahor, ki je mlade mlade izzval da “so radovedni, pogumni in odločni ter da iščejo poti izven ustaljenih vzorcev. V vas vidim navdih, ste kot vihar, ki lahko razpiha prah, ki se je polegel na ustvarjalnost v teh časih.” “Brez Ustvarjalnika dvomim da bi mi uspelo. Tukaj sem dobil vsa dejansko potrebna znanja, kontakte, nasvete, prostor in pomoč da sem svoj projekt uresničil” je o pomenu Ustvarjalnika povedal Jernej Pangeršič, naš član in prvi Slovenec, ki je bil sprejet na prestižno Univerzo Watson v Združenih državah Amerike. Podjetništva se ne da naučiti drugače, kot v praksi, zato Ustvarjalnik mlade vabi, da obiščejo katerega od prihajajočih dogodkov. Prvi bo že konec januarja, vsakoletni podjetniški vikend, na katerem bodo mladi v enem koncu tedna od začetne ideje do produkta pripeljali svoje poslovne zamisli in jih predstavili...

Read More
dr. Edward de Bono: “Ustvarjalnosti je več vrst: prva daje rezultate takoj, druga šele čez čas, a morda večje”
Jan04

dr. Edward de Bono: “Ustvarjalnosti je več vrst: prva daje rezultate takoj, druga šele čez čas, a morda večje”

Dr. Edward de Bono je preprost človek, ki se trudi izboljšati način, kako ljudje razmišljamo. Zdravnik in psiholog, se najraje predstavi kot mislec. Je vodilna svetovna avtoriteta na področju kreativnega razmišljanja in neposrednega poučevanja razmišljanja kot spretnosti. S pomočjo svojih metod uči generirati ideje, razmišljati ustvarjalno, ter uporabljati možgane na drugačen način, kot smo se jih ”učili” uporabljati. De Bono sodeluje tako z mladimi, kot tudi z direktorji največjih korporacij in svetovnimi voditelji. Napisal je preko 80 knjig, prevedenih v več kot 40 jezikov. Predaval je v vsaj 55 državah sveta, šestkrat tudi v Sloveniji. 1. Kako sami sebe vidite kot podjetnika? Sem podjetnik, ker razvijam in predstavljam nekaj novega, in zato, ker razvijam trg za to. Nisem pa podjetnik v smislu, da to financiram. 2. Kje je meja vašega poslovnega uspeha? Moja omejitev je, da ne morem vsega narediti sam. Odvisen sem od množice ljudi, ki jih moram spodbujati, da z zanimanjem širijo moje delo po svetu. 3. Katere so bile ključne priložnosti na vaši poslovni poti, ki ste jih izkoristili? Ni bilo posebnih priložnosti, te sem si moral ustvariti sam. 4. Iz katerih napak na svoji poslovni poti ste se največ naučil? Predvsem gre za eno napako. Pazljivi morate biti, komu zaupate. 5. Zakaj je ustvarjalnost pomembna za podjetje, družbo? Pomembna je, da se premaknemo naprej. Pomembna je, da rešimo težave. Dam vam preprost primer: govoril sem 500 ekologom v Kaliforniji. Imeli so problem, ker je tovarna ob reki spuščala umazano odpadno vodo, zaradi katere so trpeli ljudje nižje. To je predstavljalo težavo že 200 let. Uporabili smo eno od tehnik lateralnega razmišljanja. PO – to pomeni provokativna operacija – tovarna mora biti nižje od svojega iztoka. To zveni nemogoče. A potem so v 15-ih državah uzakonili, da mora vsaka tovarna jemati vodo nižje, ter jo vračati višje od sebe. Na to bi se lahko spomnili že kadarkoli prej, a se niso. 6. Ustvarjalnost kot temeljna kompetenca zaposlenih, jo je treba spodbujati? Zagotovo. To ne pomeni, da je vsaka ideja, ki jo imajo, dobra, nikakor ne, vendar naj se ljudje trudijo, da bi se spomnili česa novega ali kaj poenostavili, prihranili čas in stroške. To je vredno spodbujati. 7. Ali nagraditi tudi zaposlene, katerih predlogov ne moremo uporabiti? Morda ne ravno nagraditi, morali pa bi jim dati neko priznanje. 8. Ali podjetje potrebuje mentorja ustvarjalnosti? V vsaki organizaciji bi moral biti izvršni menedžer za ideje, za ustvarjalnost, oseba, ki spodbuja ostale, da imajo ideje, ki posluša ideje sodelavcev, ki usmerja pozornost na področja, kjer so potrebne nove ideje, ki je zadolžen za ustvarjalno energijo organizacije. Da, obstaja velika potreba po menedžerju za ideje. 9. Kako spodbuditi ustvarjalnost...

Read More